Wednesday 7 June 2017



EG singkatan kepada Eleasis Guineeasis adalah nama saintifik kelapa sawit. EG T Fiber adalah satu minuman kesihatan berasaskan fiber kelapa sawit penemuan oleh Dr. Masanaka Watanabe pada tahun 1994 dan dipaten pada tahun 2007.

Selepas itu, EG T Fiber mendapat kajian bio-teknilogi oleh saintis tempatan Dr Ida Idayu bte Mohamad, UTM Skudai dan dianalisa oleh MARDI. Produk ini dihasilkan melalui teknologi dari Jepun.

OBESITI

1) EG T Fiber dapat menolong mengurangkan jumlah makanan yang dimakan.

2) EG T Fiber kaya dengan serat fiber yang membuat kita berasa kenyang.

3) EG T Fiber sesuai untuk mereka yang ingin menurunkan berat badan mengikut BMI yang sesuai,

DIABETES

EG T Fiber boleh membantu membaik pulih organ pankreas yang mengeluarkan hormon insuline. Sifat unik EG T Fiber ialah nilai penyerapan radikal oksigen yang sangat tinggi nilai 93, berbanding biomaterial yang lain. Ini dapat membantu pengaliran atau bekalan oksigen lebih cekap ke sel sel berkenaan.

DARAH TINGGI

Fiber boleh larut yang terdapat dalam EG T Fiber akan mengikat lipid seperti kolestrol dan akhirnya memudahkan penyingkiran melalui proses nyahtoksid daripada tubuh badan dalam bentuk sis pepejal. Akibatnya paras kolestrol dan tekanan darah akan menurun.

GOUT

Hal ini terjadi kerana kandungan asid terlalu banyak hasil daripada pemakanan yang tidak seimbang tidak mampu dirembeskan di dalam ginjal lalu asid urik yang berlebihan itu mengeras dan membentuk kristal di dalam ginjal dan laur kencing. EG T Fiber dapat mengurangkan kadar asid dalam badan manusia.

KANSER KOLON

Fiber memudahkan proses laluan makanan menerusi saluran penghadaman, dengan itu memendekkan masa untuk makanan berganda dalam usus kecil seterusnya mengelakkan pendedahan kepada agen-agen penyebab kanser. Kehadiran fiber juga mengimbangkan kuantiti bakteria bermanfaat dan bakteria perosak di dalam kolon kita.

METABOLISME

Pengambilan fiber yang teratur dapat meningkatkan metabolisme seseorang dan proses pencernaan menjadikan mereka lebih langsing.

JANTUNG

Fiber mengikat lipid seperti kolestrol dan memudahkan penyingkirannya daripada tubuh dalam bentuk kumuhan sisa pepejal serta merendahkan paras kolestrol.


PENYAKIT LAIN

1) Susah tidur malam.

2) Rabun.

3) Sakit sendi

4) Lemah lutut.

5) Kolestrol tinggi.

6) Buah pinggang.

7) Sakit kulit.

8) Gatal-gatal.

9) Arthritis.

10) Kanser.

11) Stroke/lumpuh.

12) Resdung.

13) Eczema.

14) Letih lesu.

15) Ingatan lemah.

16) Alahan.

17) Asma.

18) Haid tidak teratur.

19) Lemah antibodi.

20) Denggi.

21) Sembelit.

22) Buasir.

23) Jangkitan faraj.

24) Gastrik.

25) Meningkatkan dan menstabilkan testron lelaki.

Dapatkan segera EG T FIBER, sekotak berharga RM 88 dan mempunyai 30 sachet untuk diminum selama sebulan. Untuk membeli boleh PM 0136823810. Hargailah Kesihatan Anda.


0 comments:

Post a Comment

Affiliate Account

DEPOSIT/WITHDRAW

RM 4.40/RM 4.20

TOTAL DEPOSIT

106.37 USD

TOTAL WITHDRAW

126.7 USD

TOTAL EARNED

7.57 USD

Join Fullerton Market

Join FBS

Leave Your Question Here

Popular Posts

Blog Archive

Like Our Fan Page

Live Traffic Feed

Bitcoin Core

Bitcoin Cash

DogeCoin

LiteCoin

Dash